E-ticaret siteniz için iyi bir SEO yapışı oluşturmanız ne yazık ki yeterli değildir. Rakiplerinizin bu alan için neler yaptıklarını, nasıl bir yol izlediklerini yakından takip ederek kendi stratejini rakiplerinizden daha ileri taşıyacak biçimde belirlemeniz gerekecektir.
Rakip firmaları belirleyin;
Önceliğiniz sizinle rekabet halinde olacak firmaları belirlemeniz olmalıdır. Birebir rakiplerinizin belirlenmesi ardından içerik konusunda size rakip olma potansiyeli taşıyan firma ve dijital yayıncıları belirlemelisiniz.
SEO konusunda yalnızca rakip firmalar ile yarışmazsınız. Yapılan çalışmalar sonucunda sektör içindeki dijital yayıncılar ya da çeşitli kuruluşlar da benzer ya da aynı anahtar kelime ve kelime grupları ile çalışıyor olabilir. Bu nedenle yalnız rakibiniz olan firmalar ile yarış halinde değilsiniz.
Google arama sonuçlarının analizi ile izinle doğrudan ya da dolaylı yoldan rakip firma ve yayıncıları belirlemelisiniz.
Anahtar kelimelerinizi belirleyin;
E-ticaret sitenizin genelinde kullanacağınız anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Rakip belirlemesi ardından anahtar kelimelerinizi de belirleyebilirsiniz. Bu aşamada web siteniz üzerinde kullandığınız anahtar kelimelerin ve rakip firmaların kullanmış olduğu anahtar kelimelerin belirlemesiniz yapmalısınız.
Rakibiniz olan firmaların satmakta olduğu ve sizde bulunmayan ürün ve hizmetler olabilir. Bu ürünler içindeki ortak kelime ve kelime gruplarını da listeleyebilirsiniz. Bu kısımda amaç rakiplerinizin çalışmalarından ne şekilde verim aldığını incelemek olacaktır.
Daha önce web siteniz için anahtar kelime çalışmasında bulunmadıysanız rakip analizi sırasında bu çalışmaları yapabilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcısı aracını kullanarak size uyumlu anahtar kelimeleri belirleyerek aranma hacimleri hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
Alan adı otoritelerini karşılaştırın;
Rakip firmaların yalnızca anahtar kelime kullanımlarını değil alan adı otoritelerini de karşılaştırmalarınıza dahil etmeniz gereklidir.
Alan adı otoritesi neden önemli?
Alan adı otoritesi bir web sitenin arama motorları üzerindeki otoritesini göstermektedir. Rakip firmaların alan adı otoritesi ile kendinizi kıyaslayarak bir fikir sahibi olabilirsiniz.
Rakip firmaların sayfalarını kıyaslayın;
Web siteniz içinde olan ürün, hizmet ve içeriklerinizi rakip firmalar ile kıyaslamak başka bir yöntemdir. Bu analizi tek tek yapmanın zor olacağını bildiğimiz için çeşitli SEO araçlarından faydalanabilirsiniz.
Bu tip araçlar yardımıyla sahip olduğunuz e-ticaret sitenizi rakip firmaların sahip olduğu web siteler ile kıyaslayabilirsiniz. Araştırmalarınız sırasında web siteler içinde kaç kelime bulunduğu, anahtar kelimenin yoğunluğu, link sayısı ve sayfa boyutları gibi çeşitli detaylar yer alacaktır.
Rakip SEO analiz çalışmaları ardından rakip firmaların web sitelerinin yapısını görebilirsiniz. Onlardan iyi olduğunuz yanları geliştirecek çalışmalar yapabilirsiniz. Eksik olduğunuz ve gelişime açık olduğunuz kısımlar için rakiplerinizin önüne geçecek çalışmalar yapmaya özen gösterebilirsiniz.
Yorumlar